X
تبلیغات
گروه آموزشی مشاوران
گروه آموزشی مشاوران
وبلاگ گروهی مشاوران مدارس ایران

به گزارش پانا حمید رضا حاجی بابابی در جمع روسای گروه مشاوره، روسای مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی و روسای حراست ادارات کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، افزود: در شهر تهران آزمون تیزهوشان برگزار شد که هر دانش آموزی که بیشتر از 60 درصد نمره را کسب کند قبول محسوب می شود.

وی ادامه داد: با ورود 5000دانش آموز به مدارس شاهد، تیز هوشان و هیئت امنایی در کشور با ایجاد و اضافه کردن کلاس های درس رضایت تمام خانواده ها حاصل شده است و در تهران 6 ساختمان برای تیز هوشان فراهم شده و در دیگر شهرستان ها هم امکاناتی برای حضور این دانش آموزان آماده شده است.

وی همچنین به روسای حراست آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: شما در مدارس جستجو کنید که چه کسی و چه معلمی مشکلاتی دارد و تلاش کنید تا مشکلات آن ها را مرتفع کرده و این یکی از کارهای روسای حراست در مدارس است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: بزرگترین هدف ما این است که جایگاه معلم روی قله قرار بگیرد که معلم در سر جای خودش باشد و از تمام فرهنگیان می خواهیم کمک کنند تا این اتفاق انجام پذیرد.

 *هیچ مدرسه ای نباید بدون مشاور باشد

وزیر آموزش و پرورش گفت: در تعریف جدید، بیش از 5 هزار مدرسه خواهیم داشت که باید 60 هزار نیروی مشاور در آن ها مشغول به کار باشند.

 وی ادامه داد: اکنون نیروهای مشاور، تربیت بدنی، پرورشی، بهداشت و IT در بدنه آموزش و پرورش وجود دارد که باید در مدارس جدید تعریف شده و در جای مناسب و متناسب با رشته تحصیلی خودشان از ان ها استفاده کنیم.

حاجی بابایی با اشاره به حضور مشاوران در مدارس خاطر نشان کرد: من اعتقاد دارم نیروی مشاور در مدارس مانند اکسیژن است که باید نیاز های دانش آموزان را در مدارس جستجو کنند.

وی ادامه داد: در پیشرفت تکنولوژی ها رابطه دانش آموز با خانواده کمتر شده است و بار آموزش و پرورش در این مورد سنگین تر شده که باید به این دانش آموزان بیشتر توجه نشان داد.

*بهترین مدیر کسی است که در مدرسه پای حرف های معلم بنشیند

حاجی بابایی اظهار کرد: بهترین مدیرکل از نظر من کسی است که به داخل مدرسه برود و صحبتهای معلمان را گوش کند تا معلم این توجه او را درک کند.

وی همچنین با اشاره به نقشه جامع آموزش و پرورش بیان داشت : از زمان حضور من در آموزش و پرورش هفته ای نبوده که با اسناد بالادستی کارهایی انجام نشده باشد و تمام فعالیت ها براساس نقشه جامع آموزش و پرورش پیش خواهد رفت.

حاجی بابایی تاکید کرد: باید با بدنه آموزش وپرورش صحبت کرد و مباحث پلکانی در حال حاضر در آموزش و پرورش پاسخگو نیست و نمی تواند پیام تحول در آموزش و پرورش را در سلسله مراتب خود به دست همگان رساند.

وی افزود: امکان ندارد نظام تعلیم و تربیت را رونق بدهیم که بدون اینکه معلم را دوست داشته باشیم و این دوست داشتن یعنی دردهای او را بفهمیم و به او رسیدگی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید نظام تعلیم و تربیت بر اساس معرفت، عشق و رحمت شکل بگیرد و نگاه و رفتارهایمان را در این خصوص تغییر دهیم.

*تاکید بر تبدیل مدارس به "مدرسه ای که من دوست دارم"

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید بتوانیم آموزش و پرورشی را تشکیل بدهیم که محیط آن دارای عشق باشد که ما اسم آن را (مدرسه ای که من دوست دارم )گذاشته ایم.

حاجی بابایی تصریح کرد: خداوند در هیچ جا از تعلیم و تربیت سخنی نگفته مگر اینکه قبل از آن از رحمت خود گفته باشد که این نشان می دهد نظام تعلیم و تربیت نظام عفو ، استغفار و استشهاد است.

وزیر آموزش و پرورش جنس کار فعالیت تعلیم و تربیت را به طلای نابی تشبیه کرد و افزود: برخی می خواهند این طلای ناب را در کوره به آهن تبدیل کنند که این امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: در نظام تعلیم و تربیت هر کسی در این مسیر قرار دارد باید متوجه شود که کسانی هستند که آن ها را نگاه می کنند به آن ها توجه می کنند و باید این امر را حس کنند.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه معلمی که نتواند دانش آموز را دوست داشته باشد نمی تواند در نظام تعلیم و تربیت موفق باشد، تصریح کرد: نوع نگاه امروز به مدرسه می باید دگرگون شود و این مدرسه باید مانند خورشید به تمام زوایای دانش آموز بتابد و باید حرارتی که در مدرسه به دانش آموز وارد می شود تمام وجود او را گرم کند و نیاز های او را پاسخگو باشد.

منبع

 

معرفی 6 نرم افزار در بیست و هشتمین اجلاس آموزش و پرورش
معاون پرروشی وتربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: 6 نرم افزار در بیست و هشتمین اجلاس آموزش و پرورشمعرفی می شود.


زکریا یازرلو صبح امروز در دومین روز گردهمایی مشترک روسای گروه مشاوره، روسای مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی و روسای حراست ادارات کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران در حال برگزاری است، اظهار کرد: مجموع مشاوران ، دانش آموزان و مدیران مراکز امروز نسبت به استیفای این حق تلاش می کنند.
وی به سخنان وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: به گفته وزیر آموزش وپرورش 96درصد از دانش آموزان نیازمند راهنمایی و مشاوره هستند، مشاوره قلب فعالیت های پرورشی است و راهنمایی و مشاوره اکسیژن است برای کلاس ها و مدارس کشور است .
یازرلو اضافه کرد : وزیر آموزش و پرورش در سال گذشته برای نخستین بار استخدام بیش از ده هزار نفر در قسمت مشاوره را مورد توجه قرارداد که این از نگاه عمیق وزیر به بخش مشاوره است.
وی خاطر نشان کرد: در درون آموزش و پرورش با زیر ساخت های موجود ماموریت ها را باز تولید کردیم و مشاوره صرفا پرداختن به افراردی که مسئله دارند و زدودن مسئله نیست و نظام تعلیم وتربیت صرفا مسئولیتش مسئله زدایی نخواهد بود بلکه ارتقا از کارهایی است که در دستور فعالیت ها قرار دارد.
یازرلو با بیان اینکه نظام تعلیم وتربیت مانند نردبان است گفت: مدیران، مشاوران و معلمان مدارس مراقبت می کنند کسی که راهنمایی می شود از پله های این نردبان یک به یک مراتب حیات را طی کند تا به پله آخر که حیات طیبه است نایل شود.
یازرلو با اشاره به ماموریت های مورد بحث در نظام مشاوره آموزش و پرورش گفت : مباحث تربیتی و فرهنگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی و بهداشت روان و پیشگیری از آسیب های روانی و رفتاری مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: راهنمایی و مشاوره تحصیلی که در پیشرفت هدف های کمی و کیفی نظام موثر است تا هنرآموزان در هنرستان ها با علاقه بیشتر هدف خود را دنبال کنند و همچنی راهنمایی شغلی هم از دیگر ماموریت های نظام مشاوره در آموزش و پرورش است.
معاون پرورشی وتربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش به اجلاس پیش روی روسای آموزش و پرورش اشاره و خاطر نشان کرد : دراین اجلاس 6 نرم افزار موجود طراحی شده آزمون سلامت رفتاری و روانی، اطلس جامع مشاغل بومی کشور و آزمون تشخیص استعداد معرفی کامل خواهند شد.
وی تصریح کرد: ظرفیت های موجود با توجه به بهبود نیروی انسانی در کنار گروه های مشاوره با رویکردهای مختلف و 7 ماموریت نوین شروع سال تحیلی جدید را پیش روی خواهند داشت.
یازرلو با اشاره به تمهیداتی که در بخش مشاوره انجام شده است خاطر نشان کرد: امکان حضور مشاوران در مدارس را به یک پانزدهم و تقلیل ساعت کاری آنها از 30 ساعت به 24 ساعت از دیگر کارهای انجام شده دراین بخش است.
وی افزود : همگرایی در برخی از کارها می تواند هم افزایی ایحاد کند و انجام اینکه چگونه می توانیم با آنها تعاملاتی داشته باشیم از فعالیت های در حال انجام است.
یازرلو اظهار کرد: مصونیت اجتماعی در بحث حراست دنبال می شود که با عنایت به کارکردهای مختلف که در سطوح متفاوت مطرح شده است و امیدواریم افق های مطلوب تری را برای ره توشه سال تحصیلی جدید داشته باشیم.

منبع

کلیک کنید : تصاویر بیشتر



ارسال توسط عظیمی- مدیر وبلاگ

"مشاور" محرم دانش آموز در مدرسه است

معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش مشاوران در مدارس را محرم دانش آموزان دانست.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، زکریا یازرلو صبح امروز در گردهمایی مشترک روسای گروه مشاوره، روسای مشترک مراکز مشاوره وخدمات روان شناختی و مسئولین حراست آموزش و پرورش سراسر کشور که در اردوگاه شهید با هنر تهران برگزار شد، افزود: مشاوران در مدراس قرار نیست ایرادات دانش آموزان را برملا کنند بلکه ایجاد فضای یادگیری مثبت در مدارس را به عهده دارند.
وی ادامه داد: یک مشاور مدرسه در نظام جمهوری اسلامی ایران باید دانش آموزان را بشناسد و متناسب با این شناخت ها به نیازهای آن ها پرداخته شود.
یازرلو ادامه داد: دانش آموزان نیاز به ارتباط دارند تا بین مدیران، معلمان و خود دانش آموزان ارتباط خوبی برقرار شود.
معاون پرورشی و تریت بدنی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مشاور باید از فضای فرهنگی همکاران و دانش آموزان اطلاع داشته باشد، تصریح کرد: راهنمایی و مشاوره فرع بر دانایی است و مشاور باید اول در زمینه های آشنایی مهارت داشته باشد تا بتواند دانش آموزان را راهنمایی کند.
وی همچنین با بیان و تعریف ماموریت های نوین هسته های راهنمایی و مشاوره مناطق خاطر نشان کرد: با این راهنمایی ها و مشاوره در انتظار رویداد بزرگی با شروع سال تحصیلی جدید در مدراس خواهیم بود.
* دستیابی به اطلاعات دقیق برای تحلیل فرهنگی و روانی، ماموریت جدید مشاوران مدارس
یازرلو ماموریت های نوین مشاوران مدرسه را دستیابی به اطلاعات دقیق و مستند برای تحلیل فضای فرهنگی ،اجتماعی روانی ،رفتاری ،علمی و پژوهشی، برنامه ریزی و اجرای کارگاه های آموزشی تخصصی ویژه دانش آموزان، برنامه ریزی و اجرای گارگروه های آموزشی و تخصصی برای اولیا و ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به مدیران ، معاونان، معلمان، مربیان و کادر خدماتی مدرسه درباره مهارت های ارتباط در مدارس دانست.
وی خاطر نشان کرد: شرط اول شناخت مشاور از دانش آموزان این است که با شهرت در مجموع ارکان مدرسه محبوبیت در بین دانش آموزان را پیدا کند.
یازرلو در تشریح مسوولیت های مشاوران مدارس گفت: تسهیل کردن ماموریت های راهنمایی و مشاوره و تعریف وایجاد فضای یاد گیری مثبت و متناسب با ماموریت های مدرسه از مسئولیت های ویژه مشاوران در مدرسه است.
وی خاطر نشان کرد: می بایست به سمت فضایی برویم که فضای آموزش و پرورش را مبتنی بر یک فضای فاخر فراهم کنیم که راه آن این است که بتوانیم ظرفیت ها را به خوبی شناسایی کنیم.



ارسال توسط عظیمی- مدیر وبلاگ

معاون پرورشی و تریت بدنی وزارت آموزش و پرورش:

"مشاور" محرم دانش آموز در مدرسه است

بقیه در ادامه...

کلیک کنید : عکس های بیشتر



ادامه مطلب...
ارسال توسط عظیمی- مدیر وبلاگ

حاجی بابایی: مشاوره؛ قلب پرورشی مدارس است

وزير آموزش و پرورش با تأكيد بر وجود مدارس كافي براي انتقال تمام دانش‌آموزان كشور به نوبت صبح، گفت: تمام زواياي آموزش و پرورش حداكثر 3 سال ديگر تغيير مي‌كند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، حميدرضا حاجي‌بابايي امروز در گردهمايي معاونان پرورشي و تربيت بدني اداره كل آموزش و پرورش استان‌ها كه در باشگاه فرهنگيان تهران در حال برگزاري است با بيان اينكه بايد پرچم‌هاي دين در مدارس برافراشته شود، اظهار داشت: مهمترين پرچم ديني كه در مدارس بايد برافراشته شود، ولايت و حاكميت ولايي است كه از نماز هم واجب‌تر است.

وزير آموزش و پرورش افزود: من آن مربي پرورشي را موفق‌تر مي‌دانم كه دانش‌آموز را يك قدم به ولايت نزديك‌تر كند.

حاجي‌بابايي با اشاره به اقدام اخير آموزش و پرورش براي افزايش صددرصدي ظرفيت پذيرش داوطلبان استعدادهاي درخشان در سطح تهران، تصريح كرد: با اقداماتمان مي‌توانيم كاري كنيم كه مردم را از اسلام دور كنيم و هم مي‌توانيم به گونه‌اي عمل كنيم كه آنها را به اسلام نزديك‌تر كنيم.

وي در ادامه اظهار داشت: معاونان پرورشي بايد ابتدا به اين سوال‌ها پاسخ دهند كه مشاوره و ورزش را چقدر جزء امور پرورشي مي‌دانند؛ من به عنوان وزير آموزش و پرورش مشاوره‌اي را كه صبغه ديني داشته باشد، قلب فعاليت‌هاي پرورشي مي‌دانم.

 * برخي بخش‌ها را در آموزش و پرورش 100درصد دگرگون مي‌كنم و هيچ ترسي هم ندارم

حاجي‌بابايي با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري مبني بر لزوم دگرگوني كامل برخي مسائل در آموزش و پرورش، تصريح كرد: تعجب نكنيد برخي بخش‌ها را در آموزش و پرورش 100 درصد دگرگون مي‌كنم و هيچ ترسي هم ندارم كه كسي چه مي‌گويد.

وي با بيان اينكه وجود يك دبستان، يك مدرسه راهنمايي و يك دبيرستان با چند قسمت مختلف ضد نظام تعليم و تربيت است، تأكيد كرد: نخ تسبيح نظام تعليم و تربيت صحيح و مقبول و پسنديده، "استمرار " است و شيوه مطلوب در نظام آموزش و پرورش اين است كه يك مجتمع از مهدكودك و كودكستان تا پايان متوسطه با فضاهاي آموزشي جدا از هم داشته باشيم.

* 60 هزار مدرسه براي كشور بيشتر لازم نيست

وزير آموزش و پرورش با تأكيد بر تفاوت در نوع نگاه به مدرسه عنوان كرد: به دنبال آن هستم كه در آينده 60 هزار مشاور، 60 هزار معلم ورزش، 60 تا 90 هزار مربي پرورشي و 20 هزار مربي بهداشت داشته باشيم و دليل تأكيد بر عدد 60 هزار اين است كه 60 هزار مدرسه را براي كشور بيشتر لازم نمي‌دانم و با تعريف مجتمعي، در آينده بيشتر از 30 هزار مدرسه نيز لازم نخواهد بود.

وي ادامه داد: با تعطيلي دبستان‌ها در روزهاي پنجشنبه، دانش‌آموز دبستان پنجشنبه‌ها را به مرور درس‌ها اختصاص مي‌دهد اما در جمعه‌ها هيچ‌كس حق ندارد به او بگويد كه دست به قلم ببرد.

حاجي‌بابايي با بيان اينكه بسياري از برنامه‌هاي ما دست به دست هم مي‌دهند كه دانش‌آموز از مدرسه فرار كند، گفت: دانش‌آموزي كه نخبه است و معدل 20 دارد به كلاس‌هاي بيشتر احتياج ندارد بلكه چنين دانش‌آموزي به كارهاي جانبي مثل مشاوره و پرورشي احتياج دارد كه تا سيم‌هايش عايق‌كاري شده و اتصال نكند.

* براي انتقال دانش‌آموزان به نوبت صبح كمبود ساختمان نداريم

وزير آموزش و پرورش در ادامه با تأكيد بر ضرورت ساماندهي نيروي انساني در آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: ستاد مركزي وزارت آموزش و پرورش و نه ادارات و مدارس بايد به جايي برسد كه فقط با 500 نفر انسان فكور و برنامه‌ريز اداره شود.

وي با اشاره به طرح انتقال دانش‌آموزان از نوبت عصر به نوبت صبح، تصريح كرد: براي اين كار كمبود ساختمان نداريم اما گويا تاكنون وقت و حال نداشته‌ايم كه وضعيت فضاهاي آموزشي را بررسي كنيم.

* زمينه ساماندهي 6 هزار نيروي نهضت سوادآموزي در بخش‌هاي تخصصي فراهم شده است

حاجي‌بابايي با اشاره به دلايل تقويت نشدن جايگاه پرورشي در آموزش و پرورش گفت: اين سوال وجود دارد كه چرا 5 هزار و 200 معلم ورزش كه در جاهاي ديگر مشغول به كار هستند به كار خود برنمي‌گردند.

وي اضافه كرد: در نهضت سوادآموزي 30 هزار نفر داراي ليسانس، فوق‌ليسانس و فوق ديپلم هستند كه 3 هزار نفر از آنها ليسانس علوم تربيتي دارند و 2 تا 3 هزار نفر ديگر نيز در رشته‌هاي مشاوره و روانشناسي تحصيل كرده‌اند و امروز زمينه فراهم شده است در موقعيت‌هاي تخصصي خودشان ساماندهي شوند.

* اعزام يك ميليون و 200 هزار دانش‌آموزان در اردوهاي راهيان نور

وزير آموزش و پرورش از اعزام يك ميليون و 200 هزار دانش‌آموز به همراه يكصد هزار معلم به اردوهاي راهيان نور در سال تحصيلي جديد اشاره كرد و ادامه داد: 32 اردوگاه ملي بايد در سطح استان‌ها ايجاد شود كه مديريت آنها به صورت استاني و سرويس‌دهي در سطح ملي (ستادي) باشد.

وي با يادآوري لزوم تغيير نگاه‌ها به سمت مدرسه و محوريت مدرسه بيان كرد: بهترين معاون پرورشي از نظر من كسي است كه دو روز را در هفته به داخل مدارس رفته و در جمع معلمان و دانش‌آموزان بنشيند و گفت‌وگو كند.

حاجي‌بابايي اظهار داشت: تاكنون هيچ بخشي در آموزش و پرورش نبوده است كه نورافكن تحول بنيادين بر آنها نتابيده باشد و تا 2، 3 سال آينده نيز تمام زواياي آموزش و پرورش تغيير خواهد يافت همچنين پس از اين تمام فضاي سازمان دانش‌آموزي بايد به سمت فعاليت‌هاي قرآني برود.

کلیک کنید : عکس های گردهمایی از پانا

کلیک کنید- سخنرانی جناب اقای یازرلو



ارسال توسط عظیمی- مدیر وبلاگ

به همت اداره كل آموزش و پرورش استان آذربايجانشرقي:

مدير كل آموزش و پرورش آذربايجانشرقي در مراسم افتتاحيه اين دوره آموزشي گفت: با ارائه آموزش هاي لازم دانش آموزان را در مقابل خطرات فكري جريان هاي معنوي كاذب مصونيت مي بخشيم.

 به گزارش روابط عمومي آقاي فيروز رضايي مدير كل آموزش و پرورش آذربايجانشرقي در مراسم افتتاحيه دوره آموزشي آشنايي با جنبش هاي نو پديد معنوي كه صبح امروز در مركز آموزش نيروي انساني شهيد رجايي تبريز برگزار شد با اشاره به اينكه در پشت تمام جريانهاي فكري نقشه هاي شوم سياسي پنهان وجود دارد گفت استكبار جهاني و صهيونيسم بين المللي بعد از يك دوره طولاني دين ستيزي اكنون به دين سازي كاذب روي آورده اند.

مدير كل آموزش و پرورش در ادامه افزود وقتي دشمنان دريافتند كه ترويج بي بندو باري هاي اخلاقي و ابتذال و برهنگي در جامعه اسلامي پذيرش ندارد افكار باطل خود را در لفافه معنويت به خورد جوانان مي دهد تا با به انحراف كشاندن آنان به اهداف شوم خود نائل آيند.

آقاي رضايي با بيان اينكه متوليان امر تعليم و تربيت بايد شناخت كافي از جريانات معنوي كاذب داشته باشند تا بموقع جلوي ترويج آنرا در ميان قشر جوان و نوجوان بگيرند گفت اگر ديرتر اقدام شود افكار انحرافي در ذهن دانش آموزان و دانشجويان رسوب مي كند كه بعدأ پاكسازي و رسوب زدايي كاري بس مشكل خواهد بود.

وي در خصوص برگزاري اين دوره آموزشي هم گفت اين دوره بصورت كارگاه آموزشي براي روسا و معاونين پرورشي و كارشناسان آموزش و پرورش  ،مشاوران مدرسه و دبيران دین و زندگی با دعوت از اساتيد فن از حوزه علميه و دانشگاه برگزار مي گردد تا در راستاي اين دوره ها با ارائه آموزشهاي لازم دانش آموزان را در مقابل خطرات فكري جريانهاي معنوي كاذب مصونيت ببخشيم.

گفتني است اين دوره آموزشي از 19 تیر شروع شده و تا 21 تيرماه ادامه خواهد داشت.

منبع:آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی 



ارسال توسط عظیمی- مدیر وبلاگ
دبیر خانه کشوری تالیف کتب آداب و مهارتهای زندگی مقطع راهنمایی مستقر در استان قزوین  پس از ابلاغ و دستور اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش  کار باز نگری ۳ جلد کتاب کار دانش آموز و ۳ جلد کتاب راهنمای معلم را از تاریخ ۲۲/۱۲/۸۹آغاز نمود.

با توجه به اینکه در سال گذشته به دلیل مشکلات مختلف امکان تدریس ۱۰درصد  این کتب درمدارس   سراسر کشور فراهم نشد -دبیرخانه تالیف برآن شد تا به تعداد مناطق آموزش و پرورش استانها  کتب مذکور را جهت مطالعه  و نقد و بررسی اعضای محترم گروه های آموزشی درس پرورشی  ارسال نماید . پس از این اقدام و ارسال کتب به سراسر کشور تا تاریخ درج این خبر  ادارات کل آموزش و پرورش یازده استان کتب مورد نظر را مورد نقد و بررسی قرار داده و نتایج را به کمیته تالیف ارسال نموده اند .

ازگروه مشاوره تربیتی و اعضای گروه آموزشی درس پرورشی این یازده استان و تک تک همکاران محترم که در این اقدام ارزشمند شرکت نموده اند تقدیر و تشکر  می گردد. نظرات ارزشمند رسیده استخراج و دسته بندی گردیده و موارد مورد نظر پس از تصویب کمیته تالیف در بازنگری مورد لحاظ قرار گرفته است.

کار بازنگری  اولیه کتب مربوط پس از ۳۰ جلسه  با حضور اعضای کمیته تالیف انجام شده که پس از تایید اداره کل امور تربیتی و مشاوره و نظر کارشناسان محترم سازمان تالیف کتب درسی  سایر اقدامات  عملیاتی خواهد شد.

اسامی استانها و همکاران محترمی که نظرات ارزشمند خود را به دبیرخانه تالیف کتب آداب و مهارتهای زندگی مقطع رهنمایی ارسال نموده اند به شرح ذیل می باشد:در صورتی اشکالات تایپی یا مقایرت در اسامی  ویا عدم درج مشخصات  با دبیرخانه تالیف مستقر در استان قزوین تماس حاصل فرمایید .

تقدیر و تشکر از صاحبان نظرات برگزیده متعاقبا انجام خواهد شد.

تلفن دبیرخانه :۰۲۸۱۳۳۶۳۵۰۷

استانهايي كه كتاب آداب و مهارتهاي زندگي مقطع راهنمايي را مورد نقد و بررسي قرار داده اند:

1-     استان كردستان ( گروه آموزشي  درس پرورشي  استان )

2-     استان آذربايجان شرقي (آقايان و خانم ها: مينا شعرا،مرضيه عنبري ،يزدان دوست ،مصطفي الهياري، جاويد كريمي ، محبوبه مهديلو ، نظري ،وثوقي ،مدرسه راهنمايي آيت الله سعيدي مرند،عزيزه محمودي ،ژاله رحمي ،نقي روحي ،سعيد خوش طينت ،رسول احمد زاده ،عليرضا خليل شعار،يكي از مدرسين محترم مركز تربيت معلم تبريز بدون نام )

3-     استان فارس (گروه برنامه  ريزي امور تربيتي و مشاوره )

4-     استان هرمزگان (گروه مشاوره تربيتي استان )

5-     استان سيستان و بلوچستان (خانم عصمت خدري –ناحيه 2 زاهدان،محد عظيم نوري از شهرستان چابهار)

6-      استان خراسان جنوبي (گروه پرورشي استان (خانم صديقه علي آبادي و آقاي مهدي خدمتي )

7-     استان اردبيل(مدرسان درس پرورشي آقايان و خانمها :يوسف سربازي ،حبيب جهانگيري ،فيروزه مولانا ريا،رضا بيدار ،مينونصيري ،حوريه ابراهيم زاده ،حسين ايماني ،سلمان نور محمودي ،مهناز بوستانچي ،محرم درگاهي )

8-     استان چهار محال بختياري (آقايان و خانمها: فريبرز صادقي ،فريدون آقاخاني ،سوسن قنبري ،مريم حسيني ،احمد رضا عالي پور،فروزان عيدي ،طيبه افضلي ،احمد طهري فرد ،افسانه صفري نژاد،الياس آئين پور ،حميد شعاعي ،قاسمعلي رفيعي بلداچي ،سهيلاپور حسن ،مربيان پرورشي شهرستان اردل ،مدرسه راهنمايي دخترانه محدثه بلداچي ،آموزش و پرورش فارسان ،

9-     استان خوزستان (گروه مشاوره تربيتي استان )

10- استان البرز(آقايان و خانمها: حاج عباس دودانگه ،جمشيد مهين رنجبر ،محمد سن پور ،شيرين رياحي ،ابراهيم اندجي گرمارودي ،مريم ابي پور ،راحله اصل دهقان مرضيه ديرباز، مريم اصل زعيم

11- شهرستان هاي استان تهران (خانمها و آقايان : نرگس فلاح پيركوهي از پاكدشت فرشته ابراهيمي گروه پرورشي اداره كل ،خديجه قاسمي از قرچك ،فاطمه زارعي ،فريبا نيازي از اسلامشهر،محمد صادق كايگاني و محسن لطفي از پاكدشت ،زهرا مقدم ،قربانعلي عاشوري از دماوند،مريم آقا آخوندي ،زهره فرخ يار سرگروه پرورشي ،مينو شاكري از اسلامشهر،فلاح نژاد از بوستان و گلستان )

1-     استان كرمان (دبيرخانه كشوري راهبردي درس پرورشي)

2-     استان گيلان

 



ارسال توسط عظیمی- مدیر وبلاگ
  

به منظور تبادل نظر و بازنگری کتب آداب مهارت های زندگی کارگاه تخصصی یکروزه  با حضور مدرسین درس آداب ومهارت های زندگی در محل کانون امام خمینی (ره)  برگزار گردید .

در این کارگاه مرادلو معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به نقش مشاوران ومربیان در مدارس افزود : مشاور و مربی دو رکن اساسی و بازوی توانمند  مدیردر  مدرسه  می باشند و مدرسه محل امن و با نشاط برای تربیت دینی دانش آموزان بوده و باید به آنها فرصت دهیم تا در آینده خود بتوانند تصمیم بگیرند .

در ادامه مدرسین درکنار اعضای گروه مشاوره تربیتی استان وکارشناسان مشاوره نواحی براساس تکنیک بارش فکری در۳ گروه (اول ،دوم وسوم راهنمایی)به نقد وبررسی کتب پرداختند.   



ارسال توسط عظیمی- مدیر وبلاگ